2012. február 1., szerda

Levél a falon ...

Tudom, az előző írásomban azt ígértem, hogy felfedem a Posta előtti szoborpark titkát, most mégis mással folytatom.
Mert valami közbe jött.



(Nem felejtettem el a folytatást: hamarosan... !)

Jártam a várost, és bele botlottam egy levélbe. Ezt a levelet furcsamód nem postás kézbesítette a címzettnek, hanem a Templomdombon egy falon találtam.

Gondoltam, közre adom.
Íme:

Levél a falon
A könnyebb olvashatóság kedvéért ide másolom a szövegét:

Levél a Falfirkásznak!

Alig egy éve, hogy sok-sok év munkájával összegyűjtött pénzből és
az Önkormányzat Városképi Beruházási Alapjából nyert
támogatásnak köszönhetően tatarozhattuk ezt a házat.
Engedélyezte a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal és
Szentendre Műemlékvédelmi Hivatala,
majd számtalan segítő kéz összefogásával elkészült.
Mindenki örömmel nézett rá,
annak ellenére, hogy még mindig van javítani való rajta.
Az öröm azonban nem sokáig tartott,
mert 2011. december 11-én hajnalban erre tévedtél
és nem tudni mitől vezérelve tönkretetted mások munkáját...
Lehet, hogy ez NEKED
"csupán" egy jó tréfa, poén, "területszerzés" volt és örömet okozott
de NEKEM
- aki testvérem és apám halála óta nem nagyon sírtam -
könnyeket csaltál a szemebe...
Tudod én az iskoláim befejezése óta,
mások segítésével foglalkozom és nap, mint nap szembesülök
a szomorúsággal, betegséggel, vagy a halállal,
de mások mindig mosolyogni látnak,
mert abból merítenek erőt a holnaphoz, a magányos ünnepekhez,
a közelgő karácsonyhoz.
Te ezt a mosolyt vetted el Tőlük, idős édesanyámtól és
tisztességesen tanuló és dolgozó gyerekeimtől.
Vajon MIÉRT?

Veled ellentétben Én a nevem is vállalom,
hátha meg akarsz keresni, hogy bocsánatot kérj ..., de kérlek
világos nappal és ne az éjszaka leple alatt gyere,
vagy kerülj el Bennünket
MINDÖRÖKRE!!!

Üdvözlettel:
B.I.
Szentendre, 2011. december 12.


"Kedves" Falfirkász!
Nekem is van egy kérdésem: jó hecc volt? Megérte tag-elni?

Ok és okozat

Tudom, nem vagy egyedül.

Bükkös híd "kidíszítve"
De az nem mentség, hogy más is firkál!

A jövőbe látás képességével ugyan nem rendelkezem, de borítékolom: még mielőtt all city man lennél, buffolni fogják a tag-jeidet. És jó, ha csak azt...

Amikor ilyet látok, mindig az jut az eszembe, hogy a kutya is megjelöli a területét... Lementél kutyába?

Ha mindenáron, szeretnél ebben a műfajban maradni, akkor nézd meg (itt), hogyan csinálják ezt normális általános iskolások. Legálisan.
Mutatok róla képet is:

Így is lehet...
Szóval "kedves" Falfirkász!
Nem tudom, hogy eszedbe jutott-e: mindezt Szentendrén művelted, a festők városában. Tudod, ez az a város, amely Magyarország egyik művészeti központja. Szerinted mennyire múltad alul a város művészeti színvonalat? (Ha csak a fenti - Így is lehet... - kép színvonaláról beszélek, az is nagyságrendekkel előtted / fölötted van, mert van benne érzelem!)

Egyébként a béka fenekét látod még szabad szemmel, vagy már távcső kell hozzá?

Frissítés:
S, hogy mindez miért történik? Talán ezért.

2 megjegyzés:

  1. Kedves Blogger!
    Örülök, hogy nyitott szemmel járod a várost és köszönöm, hogy időt, teret adtál a témának, s így a közérdeken keresztül nekem is. A "Levél" sok fiatalt, időst, ismerőst és ismeretlent késztet megállásra. Az olvasók közül sokan meg is szólítanak bennünket és vigasztaló szavaik bizony nagyon jól esnek. Bízom benne, hogy szavaim egyszer eljutnak a firkászokhoz is és egy szép napon rádöbbennek arra, hogy szívverésüket növelni nem az éjszaka leple alatt elkövetett vétségekkel kellene...
    Üdvözlettel: a "Levél" szerzője

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Levélíró!

      Az igazi, végleges megoldás szerintem az lenne, ha a firkászokban felébredne a lelkiismeret és rádöbbennének arra, hogy tettükkel, tetteikkel - az anyagi káron kívül - bizony lelki fájdalmakat is okoznak.

      Sajnos kevés esélyt látok arra, hogy a helyzet önmagától - vagyis firkászok észhez térésével - megoldódjon.

      Szerintem a megoldás nálunk is ez lenne:
      http://nol.hu/kulfold/magyar_graffitis_boritja_ki_a_japanokat

      Mert igény nem csak firkálásra, hanem rendre, a rongálók büntetésére is van!

      Törlés

Ezen a blogon embereket várok értelmes beszélgetésre, egymást tiszteletben tartva. Ha ezt értékeled, akkor örülök, hogy itt vagy! Ha nem, akkor kérlek, menj a máshová, a hozzászólásoddal együtt!
Hozzászólásodban légy kedves és segítőkész. Ha pedig vitába szállsz, a témát támadd, ne az embert.