2012. január 27., péntek

Titok Szentendrén - I. rész

Gyakran megfordulok a HÉV-Posta környékén (itt) és mint nem idevalósinak többször okozott már fejtörés, hogy ugyan mi a csudát raktak ki a Posta előtti parkba. Mert felirat, tájékoztató egy szál sem!
Szobrok a Posta előtt


Na, ma nekiláttam a vadászatnak  neten. Az eredményt - mindenki okulására épülésére - itt teszem közzé.


Tehát a szobrok egy szabadtéri kiállítás részei. A kiállítás első három darabját 1995. decemberében állították fel / ki. Az akkori meghívó szerint Aknai János, Deim Pál és efZámbó István műveit.

Hurrá, nyomon vagyok!

A "nagy ujj"
És mit ábrázolnak a szobrok? Mert hát szép-szép a művészet, de én aztán ki nem találom, hogy ez a nagy női ujj "micsuda"! Jó lenne valami fogódzó, ha már kitették... (Erről eszembe jutnak az általános iskolai verselemzések: "mit akart kifejezni a költő?" Hát tudom én azt?)
Még az sem biztos, hogy női ujj. Ki tudja azt manapság? Attól, hogy piros (festett?) a köröm, még lehet férfi. Vagy semleges nemű. Vagy bármi.
Aztán ez most mutató, vagy középső? Mer hát ugye, gyökeresen más a jelentése!

Itt tartottam a gondolataimban, mikor ráakadtam a rejtély első kulcsára.

Innen folytatom legközelebb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ezen a blogon embereket várok értelmes beszélgetésre, egymást tiszteletben tartva. Ha ezt értékeled, akkor örülök, hogy itt vagy! Ha nem, akkor kérlek, menj a máshová, a hozzászólásoddal együtt!
Hozzászólásodban légy kedves és segítőkész. Ha pedig vitába szállsz, a témát támadd, ne az embert.